רובוטריק  |  
 
   
   מוצרים בסל
גנית פארק


מתקני משחקים מתקני חצר

דף הבית >> תרומת - גני המשחקים ארגון בטרם
 

גני המשחקים מהווים מקום למשחק של ילדים בגיל הצעיר, והפעילות של הילדים על מתקני המשחק תורמת להם בתחומים רבים:


התרומה בתחום המוטורי
התנועה היא צורך ראשוני לאדם והיא דרושה לפעילותו במשך כל חייו כדי להתקיים וכדי להבין את סביבתו. 
ישנם דפוסי תנועה בסיסיים המתפתחים כתוצאה מבָשלות, אך רוב המיומנויות המוטוריות אינן יכולות להתפתח ללא אימון מתאים וצבירת נסיון, והן נתונות להשפעות של למידה וסביבה, כאשר החשיפה של הילד להתנסויות התפתחותיות מתאימות, ומשך הזמן שבו מתרחשת הפעילות, הם הגורמים העיקריים בתהליך ההתפתחותי.
באמצעות פעילות על מתקני המשחק, הילד משנה את מיקומו במרחב, הוא מטפס, גולש, מתנדנד, זוחל, קופץ, נתלה, מסתובב, וכל ההתנסויות האלו מפתחות את האיזון (שיווי משקל), תיאום תנועה בין חלקי הגוף, תכנון, שליטה בגוף, כוח.


התרומה בתחום החברתי
גן המשחקים מהווה כר פורה ללמידת חוקי התנהגות ומיומנויות חברתיות, למידה זו היא תוצאה של נוכחות ילדים נוספים בסביבת הילד. גן המשחקים הוא כמעט המקום היחיד בו נפגש הילד בחברה רב-גילאית, בחברה שבה משחקים זה לצד זה ילדים מוכרים וזרים, ילדים בעלי מיומנויות ויכולות שונות ובטווח גילאים רחב. הילד לומד לוותר, לעמוד בתור, לעזור, להתחשב, לקבל את השונה, הוא לומד לפעול בשיתוף פעולה, הוא לומד סבלנות וסובלנות כלפי ילדים אחרים, במהלך המשחק, יש לילדים הזדמנות לעריכת שיחות וויכוחים, לציות לחוקים ולקיום משחק הוגן, הזדמנות לקבלת החלטות, לעצמאות, לשיפוט, לגישור על פערים בגיל וביכולת של המשתתפים.
נוכחות ילדים נוספים מהווה עבור הילד גירוי ויזואלי, הילד מתבונן בפעילות של הילדים, הוא לומד מהתבוננות זו כיצד לפעול, הוא מחקה אותם, ילדים בעלי יכולות גבוהות מהווים אתגר עבור הילד, ויש לו רצון להעיז ולעשות כמותם.


התרומה בתחום הרגשי
פעילות מוטורית והתנהגות תנועתית המלוות בחוויות הצלחה משפיעות באופן חיובי על עיצוב דימוי הגוף של הילד. הילד לומד מה הוא יכול ומה הוא לא יכול, במה הוא חזק ובמה הוא חלש, הוא לומד להתגבר על פחדים ולבדוק האם יש לו אומץ לנסות עוד אתגר, או שלא.
מתקנים מסויימים מעודדים את הילד להעזר במשחק הדמיוני המאפשרים לו להתמודד עם קונפליקטים פנימיים ולפרוק מתחים, חרדות ומניעים מודחקים, לשחרר רגשות אסורים שמציקים לו (כעס, תוקפנות, פחד, תסכול) ולהגיע לאיזון נפשי. 
בעזרת הדמיון מתפתחת ביקורת המציאות. במשחק הילד עושה דברים שהוא יודע שבמציאות אסור לעשותם. דבר זה מפתח את חוש המציאות שלו, כלומר, הוא לומד להבדיל בין דמיון לבין מציאות.


התרומה בתחום הקוגנטיבי
משחק חופשי מהווה מעבדה שבה לומד הילד מיומנויות חדשות. הוא חוקר את סביבתו הקרובה, מתנסה, משתמש במתקן למטרה שונה ממה שנועד לו, מכיר את תכונות המתקנים ולומד להפעילם. כמו כן, הוא גם לומד לפתח יצירתיות, ולפתח את יכולותיו הלשוניות. 
דרך מגוון של התנסויות מרחביות הילדים לומדים הקשרים מרחביים כמו: מעל/מתחת, בחוץ/בפנים, ימין/שמאל, הגבול של אברי הגוף, למידת יחסים, עומק, מרחקים, כיוונים, זמן, פתרון בעיות, כמו כן, הילדים לומדים לאמוד את הסיכון בקפיצה, הגעה ונפילה.
ההתמצאות במרחב מתפתחת עם הבנת היחסים הקיימים בין גוף האדם והעצמים במרחב. ככל שירבה הילד בהתנסות ביחסים, תתפתח התפיסה שלו והוא ילמד לנתח את מראה העיניים לשם התמצאות במרחב.

 

הכותבת: יערה בשן חכם, מעצבת תעשייתית בהכשרתה, מומחית לגני משחקים, עוסקת בתכנון גני משחקים מתוך ראיית הצרכים ההתפתחותיים של הילדים, ובהדרכת הורים וגננות.



 
     אינדקס המוצרים שלנו:  
   
      מתקני משחקים מתקני חצר לגני ילדים מתקני כושר וספורט ריהוט רחוב וגן משטחי בטיחות הצללות
           
     מתקני משחקים ממתכת  מתקני חצר לגני ילדים מעץ מתקני ספורט ונופש פעיל ספסלי רחוב, ספסלי גן הנחיות להנחת מצעים פרגולות לגנים ציבוריים
     מתקני משחקים מעץ מתקני חצר לגני ילדים ממתכת מתקני כושר לפארק שולחנות   משטח גומי בטיחותי  
     מתקני משחק מעוצבים סככות   לוחות מודעות   שירותי תחזוקה
     מתקני אקסטרים שולחנות חצר   אשפתונים    
     דמויות קפיץ ונדנדות ארגזי חול   סככות מציל, תחנות המתנה ועוד    
     מתקני כבלים          
     קרוסלות ומתקנים עצמאיים          
     מתקנים מעץ עגול          
  לאתר גן גנית  |  מפת האתר | צור קשר  
   
  גנית פארק בע"מ, פארק העסקים קיסריה ת.ד. 3060 מיקוד: 38900  טל: 04-6230555 פקס: 04-6230564  
           

אפיון וניהול אתר: גלית כהן - ArtRegaim
עיצוב אתרים
 

לייבסיטי - בניית אתרים